My Photo
Name:
Location: cairo

اهم شىء فى علاقاتى بالاخرين هى الـثـقـة , واعشق النسور والصقور لانهم يحلقوا فى اعالى السماء فوق الافق

Saturday, February 24, 2007


يوم من عمرى

ما اجمل هذا اليوم يوم لن انساه طول عمرى كنت اريد ان اقول لكم شىء بسيط وهو ان عندما تجلس مع هؤلاء المدونون تحس للوهلة الاولى انك تعرفهم منذ زمن طويل كأن كل واحد منهم اخواك او صحبك او جارك تعرفه منذ زمن بعيد ,كانك تعرف كل واحد منهم من سنين ,وكان هناك احساس غريب يخيم على المكان ووضح ذلك عندما قال كل واحد انه يشعر بمعرفته للباقين من فترة طويلة ليس من هذه المرة فقط ,وكان هناك احساس متبادل من كل المتواجدين الا وهو اننا احببنا بعض جدا وغمرت الفرحة قلوبنا لاننا راينا وتعرفنا على بعض
كان عدد الحاضرين كبير وكنا قاعدين فى وسط البلد على مقهى اسمه البورصة ,وكان العدد فى ازدياد وكلما يزيد العدد كانت الدائرة تتسع حتى قلنا اننا سوف نغلق الشارع بهذه الدائرة
ولاننى توليت مهمة ورقة الغياب فوصل عدد الحضور الى 20 وهم
the eagles

كيف تحى الموتى
وكان هناك 3 من غير المدونين وحضروا مع اصحابهم وقرروا ان يبدءوا التجربة فورا
شكرا خاص الى سكاى لايت وهى كانت صاحبة الفكرة و هى التى قامت بتجميع جميع المدونين وشكر خاص اخر الى سمراء النيل وكان اغلب المدونين حضروا لمعرفتها
وكان فى حاجة غريبة جدا ان ماكنش فى حد لاقى كلمات يقولها عشان يعبر بها عن سعادته فيقول انا فرحان جدااااااااااااااااااا وده كان لسان حال الجميع
بجد انا مش عارف اقول حاجة غير انى فرحااااااااااااااااااااان جدااااااااااااااااااااااااااا انى اتعرفت عليهم وياريت تشاركونوا كلكم اللقاء القادم
انا عندى اقتراح ان كل اللى عايز يحضر معانا الاجتماع القادم يترك لى ايميله وان شاء الله هنبعتلكم ميل بميعاد ومكان اجتماعنا القادم
ان شاء الله

34 Comments:

Blogger smraa alnil said...

هههههههههههههههههههههه
حلوة اوي حكاية ان اغلب المدونين جاؤا لمعرفتها

هتوديني في داهية يا هوبا
بس بجد والله انبسط جدا وفرحت موووووت
اني شفت الناس دي

ياريت تتكرر تاني
بس تصدق بقي ان كدة عيب عشان انا قلتلك تكتب اسمي اول واحدة
ويبق ي في بوست كامل باسمي
هههههههه
يلا بقي المرة الجاية
اكيد هتكتب عني في البوست اللي جاي

2:42 AM  
Blogger إبـراهيم ... said...

إيه ده يا سيد سيد ؟؟؟؟ اللينكات باااايظــتة عندك يا أفندينـا ، على فكرة بقى أنا وأنا زعلااااااان منـك قوي ، لأن اسم مدونتي بيحدف على مدونة عمر اللي عاوزها واحدة ست !!!!


سعدت بلقاااااءك ..... و أتمنى أن أراك قريبًا على خير يعني إن شاء الله !



شوف أحمد حاطط الصور إزاي ...


فنان بقد

3:18 AM  
Blogger hosnysoliman said...

صحيح معاك حق كان لقاء جميل جدا تسوده المحبه والود رغم انه الاول ولكن واضح ان هذا من سحر المدونات الخاص وتلاقى الارواح قبل الشخوص..كان لقاء جميل ارجوا ان يدوم

8:44 AM  
Blogger Unknown said...

واحنا كلنا فرحنا جداً

و بجد انا حسيت انى كنت فى حلم جميل جداً و يا ريت يتكرر و ياريت كمان تكون اللقاءات الجايه بنفس الحماسه و الروح


تحياتى و مستنيك تشرفنى يا ايجلز

10:20 AM  
Blogger raspoutine said...

شكرا يا هوبا على الكلام الجميل ده وان شاء الله المره الجايه تجيب معاك ورقه اكبر من كده او كشكول لان العدد هيكون اكبر من كده
وهنعتبرك امين سجلات المدونين
ماشى ياعم
وبالنسبه للغلطه فى الاسم جارى تصحيحها


ايمن فاروق

3:06 AM  
Blogger The Alien said...

إنت شاب جميل
طموح وعارف هو عايز يوصل لإيه
سعيد جدا بمعرفتك وأتمنالك التوفيق
واليوم كان فعلا من أحلي أيامي أنا كمان
وأتمني نكرره دايما
وتفضل تاخد الغياب
تحياتي

4:44 AM  
Blogger micheal mohsen said...

ايهاب باشا
بجد كان لقاء جميل و فعلا أنت صدقت لما قلت يوم من عمري لاني كنت حاسس أن كلنا نعرف بعض من زمان و أحييك علي فكرة تسجيل أسماء و مدونات الحاضريين عشان اللي مش حيجي بعد كدة يتاخد غياب
تحياتي لك و في انتظار اللقاء القادم

5:38 AM  
Blogger ذو النون المصري said...

فعلا لقاءاتكم جميله جدا خاصة لما تقابل صديق تعزه جدا رغم انك لم تراه من قبل
بيكون لقاء غير تقليدي

2:20 PM  
Blogger مصر هى أمى said...

ايهاب

احنا اللى مبسوطين بانك كنت معانا وعقبال ما تبقى صحفى كبير وتكتب عن المدونيين
وياريت نشوفك دايما

3:23 AM  
Blogger hosnysoliman said...

العزيز ايهاب..سعادتى بكم لا يمكن تصورها ومحبتى لكم تزداد يوما بعد يوم..واحساسى بكم موجود وقائم من قبل ان القاكم..كنت حوار بالامس مع المدونه توتا..نتكلم عن عجلة الزمن الداخليه الروحيه وعجلة الزمن الخارجيه الدنياويه..واقتنعاها ان الاعمار تتحدد من خلال عجله الزمن الداخليه وان هناك من يكون فى عز شبابه العضوى ولكن عمر روحه وقلبه يشيخ ويكبر عن عمره الحقيقى وكذلك ان هناك ممن شاخ سنه العضوى ولكن عمره الروحى لازال فى ريعان الشباب
فانتم شباب فى مقتبل اعماركم ولكن عقولكم اكبر من اعماركم وهذا مقياس زمنى اخر تفتحكم على العالم وطموحاتكم الا نهائيه ازكت عقولكم..انتم جيل المستقبل الواعد بكم سوف يعود لهذا الوطن مجده وعزه ونحن مسئوليتنا هى خدمتكم ورعايتكم..ومد يد العون لكم وكذلك استلهام الروح منكم والاستفاده من نضارة افكاركم..اليوم جميل وغدا اجمل بهذا الاجتماع

5:49 AM  
Blogger واحد من الناس said...

اتفضل يا سيدي ادي الميل والمدونه
ويارب اكون فاضي في الميعاد

minelnas@yahoo.com
1minelnas.blogspot.com

11:08 AM  
Blogger الدبور said...

ازيك يا ولدي
عامل ايه و كالعاده انت من زوار مدونتي الدائمين و ربنا يديم المحبه
كل سنه و انت طيب مش عارف بمناسبه ايه بس اهو طلعت كده وخلاص

تحياتي
الدبور

1:06 PM  
Blogger frozen love said...

انا كنت سعيد قوي بلقاءك يا ايهاب...او سيد زي ماتحب بقى
lol

وان شاء الله نكون اصحاب وعلى فكرة الحفلة لسة شوية عليها هي يوم 13/3

يعني مالكش حجة لازم تشرفني بقى
الثلاثاء 13/3
في الساقية

تحياتي

4:57 AM  
Blogger raspoutine said...

بقولك ايه اقفل على الموضوع ده خلاص
احنا عايزين بوستات تكسر الدنيا
ماشى
تعالى عندى انا نزلت حاجه كده مش عارف
عايز رأيك فيها

ايمن

8:42 AM  
Blogger islam yusuf said...

مدونه جميله جدا دى اول زياره ليا و مش هاتكون اللأخيره

9:35 AM  
Blogger micheal said...

ايهاب باشا..ابقي غير لينك مدونتي اللي عندك عشان أنا استقريت خلاص علي مواصلة التدوين في المدونه الللي بكلمك منها دجلوقتي..أنا حطيت لينكاتكوا كلها عندي
تحياتي لك

11:11 AM  
Blogger The Eagles said...

اعتذار الى كل المدونين لتاخرى على التعليق
بجد الفترة اللى فاتت كنت مش عارف ابص فيها حواليا


والسلام..........

2:22 PM  
Blogger The Eagles said...

سمراء النيل
هههههههه
يعنى عيازانى اجدب يعنى
مش اغلب الناس اتوا عشان يشوفوكى
لا ولا يهمك مش هتروحى فى داهية ولا حاجة ولو روحتى ابقى قوليلهم كلمة السر بتاعتنا
هههههههههههههه
انا اضيف ضوتى الى صوتك يا ريت فعلا تتكرر تانى
انتى اساسا بوست لوحده مش محتاج ان الواحد يكتب عنه
ههههههههه


والسلام..........

2:22 PM  
Blogger The Eagles said...

ابراهيم معايا
لا انا مش اقدر على زعلك انت او اى حد تانى من الناس الحلوة دى
انا صححتها على طوووووول
ماتزعلشش بقى يا عم
انا سعدت اكثر منك بلقاءك وياريت يكرر على طول
وان شاء الله نتقابل قريبا
يا عم احمد دة فنان وكمان انا كتبت البوست وانا كنت بنام من كتر التعب
ماتزعلش بقى يا مااااااااان


والسلام..........

2:26 PM  
Blogger The Eagles said...

استاذى
Hosnysoliman
فعلا حضرتك اللقاء كان اكثر من رائع
واحنا كاننا كنا نعرف بعض من زماااااان جداااااا
انا اتمنى ان يدوم فعلا وان نتقابل دائما وان حضرتك تنورنا فى كل لقاء دائما مثل هذا القاء


والسلام..........

2:32 PM  
Blogger The Eagles said...

Whyme
انا فعلا كنت فرحان جدا جدا باللقاء دة زى كل واحد بالضبط
اكيد من غير ما نقول ياريت ...اللقاءت اللى جاية ان شاء الله هتكون حماسية زى اللقاء دة واكثر
ومن غير ما تقول يا مان اكيد هنورك
هههههههههههه


والسلام...........

2:36 PM  
Blogger The Eagles said...

Raspoutine
شكر ايه بس يا ابو ايمن هو البوست دة يجى حاجة جنب البوست بتاعك
:)
ولا يهمك يا مان انا هجيب كشكول سلك كمان بس نجمع ثمنه من بعض
هههههههههههههههه
وهقبل وظيفة البشتاكب دى يا مااااااااااان
هههههههههههههه
بس ايه نظام القبض ؟؟؟


والسلام..........

2:59 PM  
Blogger The Eagles said...

The alien
الله يخاليك يا مان على الكلام الجميل دة
انا كمان اسعد بمعرفتك بجد
انت انسان مثقف جدا جدا واكيد هنتعلم منك كتير
لا بجد كان يوم رائع
وان شاء الله يتكرر كتييييييييير
اكيد الغياب دة بقى شغلتى
مش ايمن عرض عليا شغله بشتاكب
ههههههههه
ان سعيد جدا بمعرفتك


والسلام..........

3:03 PM  
Blogger The Eagles said...

Micheal mohsen
الله يخاليك
الفكرة كانت جامدة مش كدة
شغل صحفيين بقى
هههههههه
اكيد وهيكون قريبا
ان شاء الله


والسلام..........

3:05 PM  
Blogger The Eagles said...

ذو النون المصرى
بص انت ما تتخايلش قد ايه اللقاء كان رائع
وانك تحس ان الناس دى انت تعرفهم من زمان
وفعلا كان لقاء غير تقليدى
شكرا لزيارتك
وياريت ما تتقطعش


والسلام..........

3:07 PM  
Blogger The Eagles said...

مصر هى امى
الله يخاليك يا مان
لو كدة بقى انا بقيت صحفى كبير فعلا
هههههههههه
لا طبعا مش هقولك ليه خاليها مفجاة بقى
Lol
شوفت صورتنا مع بعض كانت جامدة ازاى
واحلى حاجة فيها انك مش باين جنبى
ههههههههههههههههههههههه
انا فرحان جدا بمعرفتك بجد والناس اللى كانوا زى السكر دول


والسلام..........

3:10 PM  
Blogger The Eagles said...

استاذى
Hosnysoliman
حضرتك مشرفنى تانى ومنورنى تانى
لا مش معقول
دة كتير عليا فعلا انا اكيد محظوظ
انت كنت شمعة النور والفكر لنا فى هذه الجلسة والاستاذ احمد شقير ايضا وحضرتك كنت الاب الروحى لنا حيث استمعت لنا وفى غاية الانساط لكل واحد منا غير عابىء بسنه او مستوى فكره الذى لم يصل الى مستوى فكرك وثقافتك
والدليل على كل ما اقوله اننى كلما ادخل على مدونات الذين حضروا اجد تعليق حضرتك له واهتمام حضرتك لقراءة ومتابعة تدويناتنا المختلفة وشغفك فى معرفة ما كتبنا
وبالفعل مع ان حضرتك كنت تكبرنا سنا الا انك كنت فى ريعان شبابك فى هذا الاجتماع وقد لمسنا جميعا ذلك
شرف لى ان تدوننى مرتان فى بوست واحد
وانى تعرفت عليك


والسلام..........

3:31 PM  
Blogger The Eagles said...

Whyme
ماشى يا عم
على فكرة انا دخلت عندها وعلقت كمان
وياريت لما تلاقى اى حاجة زى كدة تقول


والسلام..........

3:34 PM  
Blogger The Eagles said...

واحد من الناس
لا انت لازم تفضلا نفسك بقى
لانالاجتماع مع الناس دول ما يتعوضش
شكرا على الزيارة ويا ريت مش تنقطع


والسلام..........

3:35 PM  
Blogger The Eagles said...

الدبور
ازيك ايه اخبارك
انا الحمد لله
اكيد طبعا انا اللى بنورك دايما امال انت فاكر ايه يعنى
هههههههههههه
يالا بقى المهم انها طلعت
وانت طيب يا سيدى
بس يمكن عشان عيد ميلادى
انت بتنجم ولا ايه يا عم
ههههههههههههههه


والسلام...........

3:37 PM  
Blogger The Eagles said...

Frozen love
انا كنت اسعد على فكرة
اكيد طبعا هحضر ان شاء الله
انت نورتنى على فكرة


والسلام..........

3:40 PM  
Blogger The Eagles said...

Raspoutine
اوك يا مان
ان شاء الله احنا كلنا هنعمل بوستات هتكسر الدنيا
طبعا هو احنا كلنا شوية فى البلد دى ولا ايه
هههههههههههه
انا دخلت عندك على فكرة وكل ما اعلق مش عارف ايه اللى بيحصل وكنت لازم اعلق 3 واحد بس مش عارف ايه اللى حصل


والسلام..........

2:13 AM  
Blogger The Eagles said...

Islam yousof
الله يخاليك يا مان
دة جزء بسيط من مدونتك
طبعا مش هتكون الاخيرة
هو انت فاكر دخول المدونة زى خروجها
هههههههههههههه
لابجد ماتبقاش الاخيرة ان شاء الله


والسلام.........

2:15 AM  
Blogger The Eagles said...

Micheal
بس كدة يا مان انت تامر وما عليا الا التنفيض
هههههههههههه
لا بجد هغيرهالك ان شاء الله
بس هتودى فين المدونة التانية؟


والسلام..........

2:17 AM  

Post a Comment

<< Home